Veel gestelde vragen Haakpatronen

Veel gestelde vragen en de antwoorden over haakpatronen van Haked.nl lees je hier.

Haakpatronen van Haked.nl

  • Wanneer krijg ik de haakpatronen?
    • De haakpatronen worden digitaal verstuurd als de betaling is ontvangen. Je krijgt een mail waarin downloadlinkjes staan. Die downloads zijn beperkt geldig, dus sla ze op op je tablet of pc. Denk aan het milieu voor je haakpatronen uitprint!
  • Mag ik de haakpatronen kopiëren of delen?
    • Nee, dit mag niet. Alle haakpatronen zijn ontwikkeld door Haked – Margot Oldenbeuving, op alle haakpatronen zit Copyright. De haakpatronen van Haked kan en mag je alleen op deze website kopen. Misbruik kan worden gemeld op margot@haked.nl. Mocht je vragen hierover hebben mail me gerust.
  • Ik zoek een haakpatroon van….
    • Zie het uitgebreide antwoord hieronder bij gehaakte amigurumi’s.

Gehaakte amigurumi’s

Haked.nl is gespecialiseerd in handpoppen en vingerpoppetjes. Meestal komen deze figuren uit prentenboeken. Zodoende worden deze haakpatronen veel gebruikt in bibliotheken en op scholen. Naast een handpop of vingerpoppetje worden er vaak haakpatronen ontwikkeld voor een amigurumi of ander figuur.

  • Welke materialen heb ik nodig voor een haakpatroon?
    • Bij elk haakpatroon zit een duidelijke beschrijving van de gebruikte materialen. Zo weet je precies welke garen je in huis moet halen om het haakpatroon te kunnen haken.
  • Heb je ook een haakpatroon van….?
    • Al mijn haakpatronen vind je op deze website haked.nl. Gebruik eventueel de zoekfunctie op de website. Mocht je een haakpatroon zoeken die ik nog niet online heb staan? Mail me dan op margot@haked.nl.
    • Let op; het ontwikkelen van een haakpatroon kost tijd, daarnaast heb ik altijd klussen liggen die eerst gedaan moeten worden. Een haakpatroon kan dus helaas niet binnen korte tijd ontwikkeld worden. Wanneer je mij mailt geef daarom altijd aan wanneer je een haakpatroon zou willen gebruiken.
    • Hou er ook rekening mee dat ik niet van alle figuren een haakpatroon mag maken. Ik moet toestemming hebben van de auteur om een haakpatroon te mogen ontwikkelen.

Bestellingen via Haked.nl

  • Waarom moet ik mijn gegevens invullen bij het bestellen van een digitaal haakpatroon?
    • Wanneer je een haakpatroon besteld heb ik geen postcode of adresgegevens van je nodig.  Echter, mijn webshop omgeving vindt dat je verplicht deze gegevens moet invoeren, dat kan ik niet wijzigen. Je mag wat mij betreft een fictieve postcode gebruiken, als je niet je eigen postcode wil invoeren. Bestel je haaknaalden of stopnaalden? Vul dan de juiste adresgegevens in, dan weet ik waar je pakketje heen moet. Controleer zelf je mailadres, een fout ingevoerd mailadres kan ik normaal controleren aan de hand van de ingevoerde gegevens. Vul je niet de juiste gegevens in, dan kan ik dit niet controleren. 
  • Ik heb een bestelling geplaatst en nu hoor ik niks.
    • Na je bestelling ontvang je altijd een mail. Of met de betaalgegevens of met een downloadlink. Heb je niks ontvangen? Stuur dan een mailtje naar margot@haked.nl.
  • Ik heb geen mail ontvangen.
    • Heb je je mailadres goed ingevuld? Regelmatig zie ik mailtjes binnenkomen van mailadressen die verkeerd zijn ingetypt, de meeste spelfouten haal ik er wel uit, maar check voor de zekerheid altijd je mailadres.
    • Heb je een live, icloud of hotmail account? Houd dan ook de spambox goed in de gaten! Nog steeds niks ontvangen? Mail mij dan op margot@haked.nl.
    • Spamfilters die te sterk afgesteld staan kunnen mailings tegenhouden. Op die manier kun jij mijn mail niet ontvangen. Je kan bij je eigen provider nagaan waarom de mail tegengehouden wordt en waar je hem alsnog kan lezen.
    • Mocht je de mail met betaallink of gegevens niet ontvangen, dan kun je mij je 06-nummer mailen. Ik stuur je dan de betaallink of gegevens via whatsapp of een bericht, wat je liever hebt.
  • Hoef ik geen afleveradres in te vullen?
    • Wanneer je een haakpatroon koopt hoef je geen afleveradres in te vullen. Je krijgt de haakpatronen toegestuurd via de mail, middels een downloadlink. Wanneer je haakaccessoires koopt kun je een afleveradres invullen, dan stuur ik de bestelde producten zo snel mogelijk naar je toe.

Betalingen

  • Hoe kan ik betalen op Haked.nl?
    • Via IDeal, Paypal, Bancontact of directe bankoverschrijving.
  • Ik heb geen email ontvangen.
    • Spamfilters die te sterk afgesteld staan kunnen mailings tegenhouden. Op die manier kun jij mijn mail niet ontvangen. Je kan bij je eigen provider nagaan waarom de mail tegengehouden wordt en waar je hem alsnog kan lezen.
    • Mocht je de mail met gegevens niet ontvangen, dan kun je mij je 06-nummer mailen. Ik stuur je dan de gegevens via Whatsapp

Verzenden

Voor het verzenden van haakaccessoires betaal je in de meeste gevallen verzend en verwerkingskosten. Voor Nederland zijn deze kosten;

  • Gratis verzenden – Op geselecteerde producten
  • Envelop – € 1,25
  • Brievenbuspakket – € 4,50
  • Pakket – € 7,00

Vanwege nieuwe regelgeving ben ik genoodzaakt voor België altijd pakketkosten te hanteren. Brievenbuspakketjes tot en met 300 gram mogen mee voor het lage tarief. Daarboven gaat alles voor het standaard pakkettarief. Alle zendingen worden verstuurd met Track en Trace code, zo kun je je zending blijven volgen. Voor België zijn de verzendkosten;

  • Producten die in Nederland gratis worden verzonden – € 7,95
  • Envelop – € 7,95
  • Brievenbuspakket – € 13,50
  • Pakket – € 13,50

In de winkelwagen wordt automatisch de hoogste klasse berekent. Mocht je geen verzendkosten willen betalen? Dan heb je de mogelijkheid om de bestelling bij mij op te halen in Assen. Stuur me daarvoor een mail op margot@haked.nl

Retouren

Het is niet mogelijk haakpatronen te retourneren. Weet je niet zeker of het haakpatroon is wat je zoekt, of of je mijn haakpatronen leuk vindt? Neem dan contact met me op of bestel een gratis haakpatroon om het even uit te proberen.

Bestel je haakaccessoires en wil je deze retour sturen dan betaal je zelf de verzendkosten. De verkoop van haakaccessoires zie ik als een extra service, ik maak hier nagenoeg geen winst op. Ik hoop op je begrip hiervoor. Bij het bestellen in mijn webshop ga je akkoord met deze voorwaarden.

Heb je een vraag en staat deze er niet tussen? Bel of whatsapp op (06) 42 88 92 82